UWAGA!!!

Od dnia 20.10.2020 r. strona BIP nie jest aktualizowana, z wyłączeniem podstron powiatowych jednostek organizacyjnych. Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Końskich znajduje się pod adresem: https://samorzad.gov.pl/powiat-konecki

Specjalista ds. BHP

 

 

     Tomasz GŁĘBOCKISpecjalista ds. BHP

     III piętro, pok. 331

     tel. 41 372 57 04; 41 26 04 720

     e-mail: tomasz.glebocki@konecki.powiat.pl

 

      Specjalista ds. BHP jest odpowiedzialny za realizację zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.

 

Do zadań Specjalisty ds. BHP należy w szczególności:

  • Przeprowadzanie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz prowadzenie stosownej dokumentacji w tym zakresie,
  • Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
  • Przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania ergonomii na stanowiskach pracy,
  • Udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy
  • Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także kontrola realizacji tych wniosków,
  • Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy,
  • Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, jak również  inicjowanie i rozwijanie różnych form popularyzacji problematyki bhp oraz ergonomii,
  • Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
  • Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia odpowiedniej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
  • Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących refundacji za okulary korygujące wzrok przy pracy z komputerem.