Od dnia 20.10.2020 r. strona BIP nie jest aktualizowana, z wyłączeniem podstron powiatowych jednostek organizacyjnych. Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Końskich znajduje się pod adresem:https://samorzad.gov.pl/powiat-konecki
Dzisiaj jest
28 marca 2024
Imieniny:
Anieli i Sykstusa
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
Informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Końskich przy ul.Stanisława Staszica 2. Może się z Pani/Pan z nami kontaktować poprzez numer telefonu 41 26 04 700 lub adres email: starostwo@konecki.powiat.pl
2) może się Pani/Pan skontaktować z naszym inspektorem danych osobowych pod adresem e-mail: iod@konecki.powiat.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia wniosku i załatwienia sprawy oraz realizacji zadań nałożonych na Administratora.
4) Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione organom państwowym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym z administratorem w zakresie obsługi administracyjnej, informatycznej oraz innym w celu realizacji zadań nałożonych na Administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające).
5) przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego przez nas w interesie publicznym lub w ramach sprawowania powierzonej nam władzy publicznej.
6) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
7) Pani/Pana dane osobowe będą przez nas przechowywane zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzeń wykonawczych zgodnie z nadaną dokumentacji kategorią archiwalną.
8) ma Pani/Pan prawo do:
a. żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
b. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
c. przenoszenia swoich danych osobowych,
d. cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w dowolnym momencie,
e. wniesienia skargi do organu nadzorczego.
9) podanie przez Pani/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, w przypadku niepodania danych nie jest możliwe rozpoznanie wniosku i załatwienie sprawy lub realizacji zadań nałożonych na Administratora danych.
10) Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Podstawowym punktem informacyjnym dla klientów Starostwa Powiatowego w Końskich jest Biuro Obsługi Klienta, które znajduje sięna parterze budynku przy ul. Stanisława Staszica 2.
Do Biura można zgłaszać się osobiście od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1500 lub telefonicznie pod numerem41 26 04 835
Biuro udziela informacji na temat:
rodzaju, miejsca i sposobu załatwiania spraw
kompetencji poszczególnych wydziałów Starostwa
organizacji władz powiatu
struktury urzędu oraz jednostek organizacyjnych powiatu
podstawowych informacji o innych instytucjach i urzędach funkcjonujących w powiecie koneckim
uroczystości powiatowych i innych wydarzeń organizowanych przez samorząd powiatowy
Informacja dotycząca możliwości skorzystania z usług tłumacza języka
migowego lub tłumacza – przewodnika
POMOC W ZAŁATWIENIU SPRAWY DLA OSÓB
DOŚWIADCZAJĄCYCH TRWAŁE LUB OKRESOWE TRUDNOŚCI W KOMUNIKOWANIU SIĘ
W związku z wejściem w życie z dniem 1 kwietnia 2012 r. ustawy z dnia19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) osoba głucha, niedosłysząca lub głuchoniewidoma, zwana osobą uprawnioną, chcąca skorzystać z usług tłumacza języka migowego lub tłumacza – przewodnika przy załatwianiu spraw w Starostwie Powiatowym w Końskich powinna umówić termin wizyty dogodny dla osoby uprawnionej wraz z określeniem w jaki sposób i w jakim zakresie Urząd ma udzielić pomocy.
Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
- w Kancelarii Ogólnej Starostwa lub do Biura Obsługi Klienta
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30,
- telefonicznie – za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie pod
W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. Osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osoby uprawnione w celu ułatwienia porozumienia się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu sprawy wizyta w Starostwie Powiatowym w Końskich nie musi być zgłaszana.
GODZINY PRZYJĘĆ KLIENTÓW W POSZCZEGÓLNYCH WYDZIAŁACH
Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
poniedziałek– piątek 800 - 1400
Wydział Komunikacji i Transportu:
Sprawy wymagające uiszczenia opłaty w kasie Starostwa:
poniedziałek – piątek 800 - 1400
Pozostałe sprawy, których załatwienie nie wymaga opłatlub opłaty zostały wcześniej uiszczone (np. zgłoszenie sprzedaży pojazdu, odbiór stałego dowodu rejestracyjnego, dokonanie wpisu w dowodzie rejestracyjnym o zamontowaniu haka lub instalacji gazowej, wydanie dokumentu prawa jazdy, przesłanie dokumentów kandydata na kierowcę do WORD)
poniedziałek – piątek 745 - 1515
Pozostałe wydziały przyjmują klientów w godzinach pracy Starostwa.
REJESTRACJA KLIENTÓW WYDZIAŁU KOMUNIKACJI I TRANSPORTU
Biuro Obsługi Klienta prowadzi również rejestrację telefoniczną osób zamierzających załatwiać sprawy w Wydziale Komunikacji i Transportu związane z:
rejestracją pojazdu,
wpisaniem w dowód rejestracyjny gazu,
złomowaniem pojazdu,
zgłoszeniem sprzedaży,
wpisaniem w dowód rejestracyjny haka,
zmianami danych w dowodzie rejestracyjnym,
wpisaniem w dowód rejestracyjny zastawu bankowego i rejestrowego,
dopisaniem lub skreśleniem współwłaściciela,
wyrobieniem wtórnika dowodu rejestracyjnego lub nalepki kontrolnej,
wydaniem decyzji na nabicie nr przyczepki SAM,
wydaniem zaświadczenia,
Poprawna rejestracja kończy się wydaniem przez Biuro Obsługi Klienta potwierdzenia, z którym w uzgodnionym dniu i godzinie należy zgłosić się do wskazanego stanowiska w Wydziale Komunikacji i Transportu.
Załatwienie sprawy jest możliwe - w większości przypadków - w dniu zgłoszenia, jednak ze względu na okresowe zwiększanie się ilości klientów, maksymalny czas oczekiwania nie powinien przekroczyć dwóch dni roboczych od chwili rejestracji.
Pozostałe rodzaje spraw załatwiane są bezpośrednio w wydziałach merytorycznych bez konieczności wcześniejszego zgłoszenia.
SKŁADANIE PISM URZĘDOWYCH
Korespondencję kierowaną do urzędu przyjmuje Kancelaria Ogólna znajdująca się w pokoju Nr 1 na parterze budynku Starostwa.
Kancelaria zajmuje się również:
przyjmowaniem korespondencji, podań, skarg, wniosków kierowanych do urzędu
przyjmowaniem dokumentów elektronicznych,
odbieraniem poczty elektronicznej urzędu,
udzielaniem informacji na temat miejsca, do którego została skierowana korespondencja.