UWAGA !!!
Od dnia 20.10.2020 r. strona BIP nie jest aktualizowana.
Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Końskich znajduje się pod adresem:
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Sprawy są przyjmowane:
- za pośrednictwem poczty na adres:
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego
w Końskich
ul. Staszica 2, 26-200 Końskie
- składane bezpośrednio w Inspektoracie (III piętro, pokój nr 303) w godzinach pracy.
W przypadku skarg i wniosków istnieje również możliwość składania ich w formie ustnej do protokołu. Obywatele są przyjmowani przez pracowników w siedzibie Inspektoratu codziennie w godzinach pracy (poniedziałek - 8.00-16.00 i wtorek-piątek - 7.30- 15.30).
Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmuje również Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w każdą środę w godz.10.00-11.00.
Zgodnie z obowiązującym w Inspektoracie obiegiem korespondencji każda sprawa, pismo, skarga, wniosek wpływający do Inspektoratu musi być w pierwszej kolejności zarejestrowana w dzienniku korespondencyjnym przez nadanie numeru sprawy a następnie jest dekretowana przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego na poszczególnych pracowników.
Przyjmowanie i załatwianie spraw jest realizowane zgodnie z zasadami ogólnymi oraz przepisami określającymi właściwość organów i dotyczącymi terminów załatwiania spraw - wynikającymi z Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2015r., poz. 23 j.t.).
Sposób załatwiania skarg i wniosków określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Nr 5, poz. 46) i zgodnie z tym trybem pracownicy Inspektoratu rozpatrują przydzielone im skargi lub wnioski.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§ 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków - Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Terminy załatwiania spraw w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Ostrowcu Świętokrzyskim uzależnione są od: daty wpływu sprawy do Inspektoratu, jej rodzaju oraz od stopnia jej skomplikowania.
Sprawy, które wymagają rozstrzygnięć, rozpatrywane są w terminach:
- wydanie decyzji administracyjnej - nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania,
- wydanie postanowienia - j.w.
- załatwianie skarg i wniosków obywateli - nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku skarg i wniosków posłów, senatorów i radnych - w terminie 14 dni od daty wpływu do Inspektoratu,
- wydawanie zaświadczeń - nie później niż w terminie 7 dni.
Autor: Małgorzata Łysiak-Kowalczyk | Osoba publikująca: Joanna Piszcz - Starostwo Powiatowe w Końskich |
Data utworzenia: 22 kwiecień 2016 10:04 | Data publikacji: 22 kwiecień 2016 10:02 |
Data ostatniej modyfikacji: 9 luty 2021 09:23 | Wersja: 1.1 |