UWAGA!!!

Od dnia 20.10.2020 r. strona BIP nie jest aktualizowana, z wyłączeniem podstron powiatowych jednostek organizacyjnych. Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Końskich znajduje się pod adresem: https://samorzad.gov.pl/powiat-konecki

Menu

Zasady przyjmowania mieszkańców

PROCEDURA POSTĘPOWANIA PODCZAS PRZYJĘCIA MIESZKAŃCA POSIADAJĄCEGO PEŁNIĘ PRAW DO DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ „ETOLA”

W RUDZIE PILCZYCKIEJ

 

1. Po otrzymaniu dokumentacji osoby zainteresowanej umieszczeniem w naszym Domu z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Końskich pracownik socjalny sprawdza, czy dokumenty są kompletne. Jeśli tak to umawia się z osobą zainteresowaną na przeprowadzenie wywiadu odnośnie warunków socjalno-bytowych tej osoby w jej miejscu zamieszkania. Jeśli dokumentacja jest niepełna występuje z pismem do PCPR o jej uzupełnienie

2. Dokumentacja dotycząca sytuacji socjalnej mieszkańca przy przyjęciu do Domu powinna zawierać zgodnie z § 8 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2005r., Nr 217, poz. 1837):

  • decyzję kierującą do Naszego Domu;
  • decyzję umieszczającą;
  • decyzję o odpłatności;
  • orzeczenie o niepełnosprawności;
  • zgodę mieszkańca na pobyt w DPS oraz na ponoszenie odpłatności;
  • opinię psychologa;
  • decyzję rentową (udokumentowane źródło oraz wysokość dochodów);
  • dowód osobisty;
  • wywiad środowiskowy.

3. Dokumentacja dotycząca stanu zdrowia mieszkańca przy przyjęciu do Domu powinna zawierać:

  • wszystkie aktualne wyniki badań oraz wynik RTG płuc;
  • opinię dotyczącą sprawności psychofizycznej;
  • zaświadczenie lekarskie;
  • zaświadczenie psychologa lub lekarza psychiatry;
  • odpis historii choroby, wypisy ze szpitala z aktualnymi zaleceniami.

4. Przed przyjęciem mieszkańca do Domu pracownik socjalny, który jest jednocześnie pracownikiem pierwszego kontaktu, zapoznaje się z aktami osobowymi i historią choroby.

5. Przy przyjęciu do Domu mieszkańca uczestniczą kolejno:

  • pracownik socjalny;
  • pielęgniarka dyżurująca;
  • kierownik zespołu medyczno-opiekuńczego;
  • kierownik działu opiekuńczo – terapeutycznego;
  • dyrektor Domu.

6. Pielęgniarka dyżurująca opisuje aktualny stan zdrowia mieszkańca.

7. Po przyjęciu mieszkańca rozpoczyna się okres adaptacyjny do warunków w nowym otoczeniu. Okres ten trwa ok. 1 miesiąca. W tym czasie pracownik pierwszego kontaktu powinien:

  • zaopatrzyć mieszkańca w niezbędne środki czystości, odzież, wskazać; wcześniej przygotowane miejsce do spania;
  • zapoznać mieszkańca z współmieszkańcami domu i pracownikami;
  • zapoznać mieszkańca z planem dnia, regulaminem domu, kartą praw i obowiązków mieszkańców;
  • obserwować i konsultować z działem opiekuńczo-terapeutycznym przebieg procesu adaptacyjnego;
  • uczestniczyć w przygotowaniu indywidualnego planu wsparcia;
  • zapoznać mieszkańca z topografią budynku i jego otoczeniem.          

8. Analiza dokumentacji mieszkańca następuje na bieżąco, w miarę potrzeb. Za prawidłowe przeprowadzenie analizy odpowiada pracownik pierwszego kontaktu. Analiza i wnioski omawiane są na zespolę opiekuńczo-terapeutycznym. Program postępowania z podopiecznym powinien być dostosowany do jego potrzeb i możliwości psychofizycznych.

9. Po przyjęciu mieszkańca w zakresie spraw medycznych należy przeprowadzić, możliwie najszybciej, wstępne badania przez lekarza internistę, psychiatrę, psychologa, rehabilitanta, w celu określenia aktualnego stanu zdrowia mieszkańca, określenia i zaplanowania sposobu postępowania opiekuńczo – terapeutycznego oraz ewentualnego ustalenia konieczności korzystania z innych usług specjalistycznych. Tok postępowania koordynuje kierownik działu opiekuńczo - terapeutycznego.

 

PROCEDURA POSTĘPOWANIA PODCZAS PRZYJĘCIA MIESZKAŃCA  UBEZWŁASNOWOLNIONEGO DO DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ „ETOLA”

W RUDZIE PILCZYCKIEJ

 

1.  Po otrzymaniu dokumentacji osoby zainteresowanej umieszczeniem w naszym Domu z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Końskich pracownik socjalny sprawdza, czy dokumenty są kompletne. Jeśli tak to umawia się z przedstawicielem ustawowym i osobą zainteresowaną na przeprowadzenie wywiadu odnośnie warunków socjalno-bytowych tej osoby w jej miejscu zamieszkania. Jeśli dokumentacja jest niepełna występuje z pismem do PCPR o jej uzupełnienie. 

2.  Dokumentacja dotycząca sytuacji socjalnej mieszkańca przy przyjęciu do Domu powinna zawierać zgodnie z § 8 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2005r., Nr 217, poz. 1837):

  • decyzję kierującą do Naszego Domu;
  • decyzję umieszczającą;
  • decyzję o odpłatności;
  • orzeczenie o niepełnosprawności;
  • zgodę przedstawiciela ustawowego na pobyt w DPS oraz na ponoszenie odpłatności;
  • zgodę sądu opiekuńczego na umieszczenie podopiecznego w DPS;
  • opinię psychologa;
  • decyzję rentową (udokumentowane źródło oraz wysokość dochodów);
  • dowód osobisty;
  • wywiad środowiskowy.

3. Dokumentacja dotycząca stanu zdrowia mieszkańca przy przyjęciu do Domu powinna zawierać:

  • wszystkie aktualne wyniki badań oraz wynik RTG płuc;
  • opinię dotyczącą sprawności psychofizycznej;
  • zaświadczenie lekarskie;
  • zaświadczenie psychologa lub lekarza psychiatry;
  • odpis historii choroby, wypisy ze szpitala z aktualnymi zaleceniami.

4. Przed przyjęciem mieszkańca do Domu pracownik socjalny, który jest jednocześnie pracownikiem pierwszego kontaktu, zapoznaje się z aktami osobowymi i historią choroby.

5. Przy przyjęciu do Domu mieszkańca uczestniczą kolejno:

  • pracownik socjalny;
  • pielęgniarka dyżurująca;
  • kierownik zespołu medyczno-opiekuńczego;
  • kierownik działu opiekuńczo – terapeutycznego;
  • dyrektor Domu.

6. Pielęgniarka dyżurująca opisuje aktualny stan zdrowia mieszkańca.

7. Po przyjęciu mieszkańca rozpoczyna się okres adaptacyjny do warunków w nowym otoczeniu. Okres ten trwa ok. 1 miesiąca. W tym czasie pracownik pierwszego kontaktu powinien:

  • zaopatrzyć mieszkańca w niezbędne środki czystości, odzież, wskazać; wcześniej przygotowane miejsce do spania;
  • zapoznać mieszkańca z współmieszkańcami domu i pracownikami;
  • zapoznać mieszkańca z planem dnia, regulaminem domu, kartą praw i obowiązków mieszkańców;
  • obserwować i konsultować z działem opiekuńczo-terapeutycznym przebieg procesu adaptacyjnego;
  • uczestniczyć w przygotowaniu indywidualnego planu wsparcia;
  • zapoznać mieszkańca z topografią budynku i jego otoczeniem.                    

8. Analiza dokumentacji mieszkańca następuje na bieżąco, w miarę potrzeb. Za   
prawidłowe przeprowadzenie analizy odpowiada pracownik pierwszego kontaktu. Analiza   i wnioski omawiane są na zespolę opiekuńczo-terapeutycznym. Program postępowania z podopiecznym powinien być dostosowany do jego potrzeb i możliwości psychofizycznych, jak również korygowany wraz z zmieniającymi się warunkami w otoczeniu. 

9. Po przyjęciu mieszkańca w zakresie spraw medycznych należy przeprowadzić, możliwie najszybciej, wstępne badania przez lekarza internistę, psychiatrę, psychologa, rehabilitanta, w celu określenia aktualnego stanu zdrowia mieszkańca, określenia i zaplanowania sposobu postępowania opiekuńczo – terapeutycznego oraz ewentualnego ustalenia konieczności korzystania z innych usług specjalistycznych. Tok postępowania koordynuje kierownik działu opiekuńczo – terapeutycznego.

 


Autor:  Justyna Zięba Osoba publikująca: Justyna Zięba
Data utworzenia:  24 luty 2010 13:10 Data publikacji:  24 luty 2010 13:45
Data ostatniej modyfikacji:  24 luty 2010 13:44 Wersja:  1.1