UWAGA!!!

Od dnia 20.10.2020 r. strona BIP nie jest aktualizowana, z wyłączeniem podstron powiatowych jednostek organizacyjnych. Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Końskich znajduje się pod adresem: https://samorzad.gov.pl/powiat-konecki

Menu

Składanie wniosków w postaci elektronicznej

Składanie wniosków w postaci elektronicznej

Wnioski w postaci elektronicznej można składać w  sprawach o:

- wydanie prawa jazdy,

- wydanie pozwolenia do kierowania tramwajem,

- rejestrację pojazdu,

- rejestrację czasową pojazdu (o której mowa w art. 74 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późniejszymi zmianami),

- wyrejestrowanie pojazdu.

Wnioski mogą zostać złożone za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Systemu Pojazd i Kierowca (ESP PiK), przez osoby, które posiadają bezpłatne konto na platformie ESP PiK, posługują się podpisem elektronicznym z ważnym certyfikatem kwalifikowanym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie zasad potwierdzania, przedłużania ważności, wykorzystywania unieważniania profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz. U. z 2011 r. Nr 93 poz. 547).   

W kartach opisu poszczególnych spraw znajdują się wykazy podstaw prawnych, wymaganych dokumentów, opłat oraz numerów kont, dodatkowo załączone są akceptowane wzory wniosków.

 

Przebieg procedury w sprawie wydania prawa jazdy lub pozwolenia do kierowania tramwajem.

Osoba ubiegająca się o wydanie prawa jazdy lub pozwolenia dołącza do wniosku, w formacie i zgodnie z wymaganiami, zeskanowane dokumenty, wymagane przepisami ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2011 r. Nr 30 poz. 151 z późniejszymi zmianami) i rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 31 lipca 2012 r.w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2012r. poz. 1005 z późniejszymi zmianami) .

Osoba która złożyła wniosek elektroniczny, przed wydaniem prawa jazdy, przesyła do organu, do którego złożyła wniosek za pośrednictwem operatora w rozumieniu ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo pocztowe:

1)  fotografię - jeżeli zdjęcie nie było wykonane techniką cyfrową,

2)  oryginał orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem, o ile są one wymagane,

3)  oryginał zgody rodzica lub opiekuna, o której mowa w art. 11 ust. 2 ustawy - jeżeli jest ona wymagana,

4)  załącza również potwierdzenie elektronicznego dokonania przelewu wymaganych opłat albo zeskanowanym dowodem wpłaty tych opłat. Dopuszcza się załączanie zdjęcia wykonanego techniką cyfrową.

 

Dla załączników do wniosku o wydanie, wymianę prawa jazdy  wymagane są następujące parametry minimalne:

Parametry wymagane dla zdjęcia:

  • Plik JPEG z nagłówkiem EXIF w wersji 2.1 lub nowszej zawierający datę wykonania zdjęcia. Zalecane jest także umieszczenie w nagłówku EXIF nazwy i danych adresowych zakładu fotograficznego, w którym zostało wykonane zdjęcie
  • Przestrzeń barw: sRGB
  • Głębia kolorów: 24 bity
  • Rozdzielczość zdjęcia: 480x615 pikseli
  • Rozmiar pliku nie większy niż 100KB.
  • Kompresja: poziom jakości JPEG nie mniejszej niż 80/100.

Parametry wymagane dla skanu podpisu interesanta:

  • Skan w formacie JPEG wykonany na jednolitym jasnym tle (białe), pozbawiony zabrudzeń, ramek, linii ułatwiających pisanie, itp. Podpis do skanowania musi być złożony czarnym długopisem lub piórem.
  • Przestrzeń barw : greyscale (skala odcieni szarości).
  • Głębia kolorów: 16 bitów.
  • Rozdzielczość skanu w pikselach [szer. x wys.]: min 300 x 111 pikseli.
  • Kompresja: poziom jakości JPEG i nie mniejszy niż 80/100.

Parametry wymagane dla pozostałych załączników:

  • Skan w formacie JPEG.
  • Przestrzeń barw : greyscale lub sRGB.
  • Rozdzielczość skanu w pikselach [szer. x wys.]: max 2500 x 3500 pikseli.
  • Rozmiar pliku nie większy niż 200 KB.
  • Kompresja: dla obrazów JPEG poziom jakości nie mniejszy niż 80/100

 

II.  Przebieg procedury w sprawie rejestracji, czasowej rejestracji lub wyrejestrowania pojazdu.

Właściciel pojazdu może złożyć drogą elektroniczną wniosek wypełniając odpowiedni formularz. Wypełniony wniosek przekazuje się za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej. Do wniosku właściciel pojazdu dołącza, w formacie i zgodnie z wymaganiami podanymi przez organ rejestrujący, zeskanowane dokumenty, wymagane przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późniejszymi zmianami) i rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 186 poz. 1322 z późniejszymi zmianami), wraz z załączonym potwierdzeniem elektronicznym dokonania przelewu wymaganych opłat albo zeskanowanym dowodem wpłaty tych opłat. Dopuszcza się załączanie zdjęć tablic rejestracyjnych wykonanych techniką cyfrową.

1.  Po złożeniu wniosku w postaci elektronicznej w sprawie rejestracji pojazdu:

a)  Organ rejestrujący wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną, wysyłając wezwanie na adres internetowy, z którego otrzymał wniosek, do przekazania do tego organu oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych, jeżeli jest to wymagane - informując i wyznaczając właścicielowi pojazdu termin przekazania tych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych, oraz odbioru w tym organie pozwolenia czasowego, zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych, nalepki kontrolnej(w sprawie rejestracji pojazdu) .

b)  Przekazanie przez właściciela pojazdu do organu oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych może być dokonane pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu. Po ich otrzymaniu i zweryfikowaniu organ rejestrujący może, po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu, przesłać pozwolenie czasowe, zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne, nalepkę kontrolną i decyzję o czasowej rejestracji pojazdu - pocztą za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

c)  Organ rejestrujący wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną do odbioru w tym organie dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu i decyzji o rejestracji pojazdu albo po uzgodnieniu z właścicielem pojazdu drogą elektroniczną przesyła te dokumenty pocztą za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu. Organ rejestrujący wydaje te dokumenty po dokonaniu przez właściciela pojazdu zwrotu do organu pozwolenia czasowego lub po otrzymaniu pozwolenia czasowego pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

2.  Po złożeniu wniosku w postaci elektronicznej w sprawie rejestracji czasowej pojazdu:

a)  Organ rejestrujący wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną, wysyłając wezwanie na adres internetowy, z którego otrzymał wniosek, do przekazania do tego organu oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych, jeżeli jest to wymagane - informując i wyznaczając właścicielowi pojazdu termin przekazania tych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych, oraz odbioru w tym organie pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tymczasowych tablic (tablicy) rejestracyjnych.

b)  Przekazanie przez właściciela pojazdu do organu oryginałów wymaganych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych może być dokonane pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu. Po ich otrzymaniu i zweryfikowaniu organ rejestrujący może, po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu, przesłać pozwolenie czasowe, zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne, nalepkę kontrolną oraz decyzję o czasowej rejestracji pojazdu - pocztą za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

3.  Po złożeniu wniosku w postaci elektronicznej w sprawie wyrejestrowania pojazdu:

a)  Organ rejestrujący wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną, wysyłając wezwanie na adres internetowy, z którego otrzymał wniosek, do przekazania do tego organu oryginałów wymaganych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych, jeżeli ich dołączenie jest wymagane. Przekazanie przez właściciela pojazdu do organu oryginałów wymaganych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych może być dokonane pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

b)  Organ rejestrujący wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną do odbioru decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu, a w przypadku wyrejestrowania w celu wywozu pojazdu z kraju do innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego także do odbioru unieważnionego dowodu rejestracyjnego albo po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu przesyła decyzję o wyrejestrowaniu pojazdu, a w przypadku wyrejestrowania w celu wywozu pojazdu z kraju do innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego także unieważniony dowód rejestracyjny - pocztą za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

 

Dla załączników do wniosku o rejestrację, czasową rejestrację  albo wyrejestrowanie pojazdu wymagane są następujące parametry minimalne:

1.  Załącznik w formacie JPEG - rozmiar pliku nie większy niż 200 kB.

2.  Załącznik w formacie PDF - rozmiar pliku nie większy niż 200kB x liczba stron załącznika typu pdf

 

Zalecane parametry ze strony interesanta w przypadku wysyłania skanów to:

- Przestrzeń barw : greyscale lub sRGB.

- Rozdzielczość skanu w pikselach [szer. x wys.]: max 2500 x 3500 pikseli.

- Kompresja: dla obrazów JPEG poziom jakości nie mniejszy niż 80/100

Producentem blankietów dowodów rejestracyjnych, pozwoleń czasowych i nalepek kontrolnych jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie.  Więcej informacji na temat PWPW można znaleźć pod adresem http://www.pwpw.pl